Praha na mapě - klikněte pro seznam portálů 250 vybraných měst České republiky
Portál Praha
Domů - Portál PrahaKontaktyVytisknoutMapa stránek
Hledat
v sekci
HLEDAT
Vítá Vás informační portál města Prahy, součást celorepublikového projektu portalymest.cz!

Úvodní stránka > Tipy na výlet > Historie > Technické památky

Upozornění

Tyto stránky vyžadují povolený JavaScript. Pokud chcete využívat všech možností, které projekt portalymest.cz nabízí, doporučujeme JavaScript zapnout.

Technické památky

Oblast: město | okres | kraj | celá ČR | v okruhu
Stránka: 1 | 2
Nalezeno: 30 záznamů
Zobrazeno: 1 - 25
přetažením ikony nastavíte vaši pozici na mapě

Galerie: Ekotechnické museum
Ekotechnické museum
Galerie: Ekotechnické museum
Ekotechnické museum
Galerie: Ekotechnické museum
Ekotechnické museum
1

Ekotechnické museum

Ekotechnické museum je umístěno v památkově chráněném areálu staré čistírny odpadních vod, která patří mezi významné objekty naší průmyslové architektury. Součástí prohlídek jsou exkurze do podzemí provozní budovy čistírny, kde se návštěvníci seznámí s historií stokování a čištění odpadních vod. O patro výše, v parní strojovně, jsou k vidění dodnes funkční parní stroje od firmy Breitfeld & Daněk z roku 1903, které jsou při zvláštních příležitostech uváděny do chodu. Tyto stroje jsou udržovány díky oleji Shell - Valvata 1000. Tímto děkujeme za sponzorský dar firmě Shell Czech Republic a.s.
...

http://ekotechnickemuseum.cz/

PRAHA, PAPÍRENSKÁ
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Lanová dráha na Petřín
Lanová dráha na Petřín
2

Lanová dráha na Petřín

Lanová dráha na Petřín navazuje na tramvajovou dopravu v zastávce Újezd a je vedena po trase Újezd – Nebozízek – Petřín. Pro jízdu lanovou dráhou platí jízdenky MHD s výjimkou nepřestupních jízdenek.

Dne 25. července 1891 zahájila provoz pozemní lanová dráha na Petřín, její pohon byl na vodní převahu. Její provoz skončil v roce 1916 v souvislosti s 1. světovou válkou. Lanovka byla obnovena až v roce 1932, kdy byla zároveň přestavěna na elektrický pohon. Spolehlivě sloužila veřejnosti přes 30 let. V roce 1965 došlo na Petříně k rozsáhlým sesuvům půdy, které trať lanovky zničily. Znovu se ...

http://www.dpp.cz/lanova-draha-na-petrin/

PRAHA, ÚJEZD
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
Galerie: Karlův most
Karlův most
3

Karlův most

Karlův most, jeden z nejkrásnějších mostů světa, je symbolem Prahy. Společně s Pražským hradem tvoří dominantu a světoznámé panorama které touží vidět miliony turistů, kteří každoročně navštíví české hlavní město. Karlův most je nejstarší stojící most přes Vltavu v Praze a druhý nejstarší dochovaný most v České republice. Ten nejstarší stojí v jihočeském Písku. Karlův most nahradil předchozí Juditin most, stržený roku 1342 při jarním tání ledů. Stavba nového mostu začala v roce 1357 pod záštitou krále Karla IV. a byla dokončena v roce 1402.

Trvalou slávu mostu přineslo baroko, kdy se me...

http://www.muzeumkarlovamostu.cz/

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Jan Bláha
Jan Bláha
Galerie: Jan Bláha
Jan Bláha
Galerie: Jaroslav Hrubý
Jaroslav Hrubý
Galerie: Karel Mikovec
Karel Mikovec
Galerie: Karel Mikovec
Karel Mikovec
Galerie: Miloš Kohout
Miloš Kohout
Galerie: Miloš Kohout
Miloš Kohout
Galerie: Monika Kočendová
Monika Kočendová
A

Galerie pod širým nebem - Sdružení výtvarníků Karlova mostu

Sdružení výtvarníků Karlova mostu představuje ukázky prací umělců, kteří svá díla vystavují a prodávají na Karlově mostě a na Uhelném trhu.

Kromě své hlavní činnosti – organizace a udržování pořádku při vystavování a prodeji uměleckých děl na Karlově mostě – má Sdružení také doprovodné aktivity, které mají za cíl pomoci při údržbě a obnově sochařské výzdoby mostu a informovat veřejnost o činnosti SVKM. Sdružení se ve spolupráci s Galerií Hlavního města Prahy například podílelo na restaurování originálů některých soch či jejich nahrazení kopiemi a zajistilo výrobu speciálních odpadkových ...

http://www.karluvmost.cz/

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Historickou Prahou s veteránem Pragou
Historickou Prahou s veteránem Pragou
Galerie: Historickou Prahou s veteránem Pragou
Historickou Prahou s veteránem Pragou
Galerie: Historickou Prahou s veteránem Pragou
Historickou Prahou s veteránem Pragou
B

Historickou Prahou s veteránem Pragou

Společnost History Trip nabízí atraktivní, poznávací, naučné a romantické odpoledne či večer spojený s projížďkou historickými vozy nebo historickým autobusem. Současně zajišťujeme kvalitní turistický výklad.

Zábavný večer spojený s transferem historickými vozy obsahuje příjemné posezení v romantické hospůdce na Malé Straně, návštěvu barokního koncertu a vyhlídkovou jízdu. Projížďka zahrnuje návštěvu nejatraktivnějších památek starého Města a Malé Strany, včetně návštěvy Pražského hradu. Večer je zakončen výbornou večeří v typické české „hospodě“.

Po celou dobu je ...

http://www.historytrip.cz/

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Nádraží Praha - Těšnov
Nádraží Praha - Těšnov
Galerie: Nádraží Praha - Těšnov
Nádraží Praha - Těšnov
Galerie: Nádraží Praha - Těšnov
Nádraží Praha - Těšnov
C

Nádraží Praha - Těšnov

Železniční nádraží Těšnov bylo vybudováno v letech 1872 - 1875 jako konečná stanice tehdy dostavěné Severozápadní dráhy v místě, kde jako součást městského opevnění stála Petrská brána zvaná též Poříčská, později Špitálská (podle Špitálského pole, dnešního Karlína). V r. 1873 byla brána zbořena. Kdysi se zde říkalo V zahradách Těšnovských. Severozápadní dráha spojující Vídeň s Berlínem původně Prahu míjela, vedla z Nymburka k Děčínu přes Starou Boleslav a Mělník, posléze však byla vybudována odbočná trať do Prahy.

Nádraží bylo dílem českého architekta Karla Schlimpa, profesora na vídeňsk...

http://www.muzeum-majlant.estranky.cz/clanky/koktejl-zajimavosti/nadrazi-praha-tesnov-jinak-take-zvane-denisovo-nadrazi.html

PRAHA, TĚŠNOV
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Praha exkurze
Praha exkurze
D

Setkání s Prahou

Nový ročník výchovně vzdělávacího projektu podporovnaného hl. městem Prahou, který vznikl za účelem poznání našeho hlavního města Prahy. Je tématicky rozdělený do kategorií:
Praha historická
Praha technická
Praha kulturní
Praha pro malé návštěvníky
Programy jsou určeny pro kolektivy dětí z mateřských škol, základních škol, středních škol a gymnázii. Podrobné informace získáte na www.setkanisprahou.cz

http://www.setkanisprahou.cz/

PRAHA, KONĚVOVA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Barrandovský most
Barrandovský most
Galerie: Barrandovský most
Barrandovský most
E

Barrandovský most

Barrandovský most je třetím mostem přes Vltavu na území města Prahy (počítáno po proudu řeky). Je to největší, nejširší a nejšikmější a také nejrozsáhlejší mostní stavba v Praze. Most v těchto místech dlouho chyběl. V délce přes 11 km od mostu Palackého až ke zbraslavskému mostu Závodu míru nebyl pro automobily žádný přejezd přes řeku. Dnes je Barrandovský most součástí Jižní cesty, která propojuje dálnici D1 od Brna s dálnicí D5 od Berouna. Zabírá plochu 33 000 m2. Jeho největší šířka je 50 a nejmenší 40 m, jeho délka včetně úseku nad opěrami je přes 350 m.

Most svírá s břeh...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Branický most (tzv. most Inteligence)
Branický most (tzv. most Inteligence)
Galerie: Branický most (tzv. most Inteligence)
Branický most (tzv. most Inteligence)
F

Branický most (tzv. most Inteligence)

Železniční most v Braníku je druhým mostem na Vltavě na území Prahy (počítáno po proudu řeky) a třetím železničním viaduktem přes Vltavu (po mostě Negrelliho a Vyšehradském železničním), který spojuje Radotín s Vršovicemi. Měl být součástí dvoukolejné železniční traťové spojky Radotín - Chuchle - Braník - Krč - Vršovice. V době, kdy se traťová spojka již stavěla, vznikal teprve projekt mostu. Vypracoval ho ing. dr. Jiří Klimeš ve třech variantách, vlastní projekční práce vybrané varianty provedli ing. arch. Zbyšek Krušina a ing. arch. Vladislav Valoušek. Železobetonový most má 15 polí s roz...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Čechův most
Čechův most
Galerie: Čechův most
Čechův most
Galerie: Čechův most
Čechův most
Galerie: Čechův most
Čechův most
G

Čechův most

Čechův most je desátým pražským mostem na Vltavě (počítáno po proudu řeky). Dnes je jediným železným obloukovým mostem. Stavba mostu velmi úzce souvisela s asanací někdejšího Židovského Města. Tehdy byla vystavěna moderní městská čtvrť s jednotnou moderní architekturou a širokými ulicemi, z nichž hlavní ulice, dnešní Pařížská, předurčila polohu nového mostu. Měl se stát součástí velkolepé trasy z Václavského přes Staroměstské náměstí, Pařížskou třídu a průkopem Letenskou strání na Pražský hrad. Tato původní myšlenka však nebyla zcela naplněna.

Most byl vystavěn v letech 1905 - 1908. Jeho...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Hlávkův most
Hlávkův most
Galerie: Hlávkův most
Hlávkův most
Galerie: Hlávkův most
Hlávkův most
H

Hlávkův most

Hlávkův most je dvanáctý most přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Je nejširším mostem v naší republice a prvním pražským betonovým mostem přes Vltavu (nejstarší betonový most v Praze vede přes Rokytku v Libni). Po rekonstrukci a rozšíření mostu z 16 na 28 m vzal prvenství dnešnímu Štefánikovu mostu. Hlávkův most je důležitou součástí severojižní magistrály. Podnětem pro jeho stavbu bylo vybudování Ústředních jatek Pražské obce v Holešovicích (1890 - 1894). Bylo třeba zlepšit spojení jatek s nádražím Těšnov pro dodávku zvířat. Při přípravě stavby se střetly dvě generace tec...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Jiráskův most
Jiráskův most
Galerie: Jiráskův most
Jiráskův most
Galerie: Jiráskův most
Jiráskův most
Galerie: Jiráskův most
Jiráskův most
Galerie: Jiráskův most
Jiráskův most
I

Jiráskův most

Jiráskův most je šestým mostem přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Bouřlivě se rozvíjejícímu Smíchovu nestačilo spojení s Prahou jediným mostem Palackého, a tak se uvažovalo o stavbě nového mostu. Původně měl navazovat na Myslíkovu ulici a vést kolem Šítkovské vodárenské věže přes Žofín a tehdejší Židovský ostrov. Nakonec bylo rozhodnuto postavit most jako pokračování Ječné a Resslovy ulice. Se stavbou mostu se započalo v roce 1929 podle projektu architekta Vlastimila Hofmana a Ing. Františka Mencla. Na smíchovském nábřeží však mostu překážel barokní pavilon, jehož tvůrcem...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Libeňský most
Libeňský most
Galerie: Libeňský most
Libeňský most
Galerie: Libeňský most
Libeňský most
J

Libeňský most

Libeňský most je čtrnáctým mostem přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Se svou zemní rampou na Maninách je to nejdelší silniční most s délkou 780 m, bez rampy měří čistá délka mostních konstrukcí 370 m. V místech dnešního Libeňského mostu stál od r. 1903 prozatímní most s dřevěnou konstrukcí, jehož autorem byl Ing. Jiří Soukup. Původně sloužil dopravě během stavby kamenného mostu u Národního divadla, a pak byl přenesen do Libně, kde ovšem musel být celkem o tři pole prodloužen, jeho délka byla 449 m. Byl široký pouze 7,3 m, přesto po něm vedla dvoukolejná elektrická pouličn...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Mánesův most
Mánesův most
Galerie: Mánesův most
Mánesův most
Galerie: Mánesův most
Mánesův most
Galerie: Mánesův most
Mánesův most
K

Mánesův most

Mánesův most je devátým mostem přes Vltavu na území města Prahy. Byl vybudován v místě dávného přívozu k rybářské osadě, která už byla v 13. st. označována za pradávnou. V letech 1868 - 1869 bylo Staré Město s Klárovem spojeno propojeno železnou visutou lávkou pro pěší, takže stavba mostu byla zahájena až r. 1911. Prováděla ji firma Ing. Kress a Bernard, na předmostích pracovala firma Kapsa a Müller. Projekt mostu byl dílem inž. Františka Mencla a Ing. Aloise Nového, spolupracovali na něm i architekti Pavel Janák, Vlastmil Hofman a Mečislav Petrů.

Most je betonový obloukový se čtyřmi vy...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Most Barikádníků
Most Barikádníků
L

Most Barikádníků

Most Barikádníků je šestnáctým mostem přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Byl postaven jako desátý most přes Vltavu v Praze a spojoval Holešovice s Trojou, která tehdy ještě nebyla součástí Prahy. Stavbu mostu žádaly tehdy přilehlé obce Troja, Chabry, Kobylisy, Ďáblice a především Bohnice, aby měly lepší spojení s Prahou. Bylo rozhodnuto postavit most v prodloužení hlavní holešovické ulice, dnešní Argentinské. Nejdříve byly vykupovány nemovitosti, prováděly se sondy podloží a zpracovávaly projekty. První světová válka a vznik republiky pak stavbu mostu oddálily až do r. 19...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Most Legií
Most Legií
Galerie: Most Legií
Most Legií
Galerie: Most Legií
Most Legií
M

Most Legií

Most Legií je sedmým mostem přes Vltavu na území města Prahy (počítáno po proudu řeky). Je to první most v Praze, který se budoval jako nástupce mostu předchozího, v tomto případě visutého řetězového mostu císaře Františka I., který byl postaven v letech 1839 - 1841 a stržen r. 1888. Most spojuje Národní třídu (tehdy Nové aleje) přes Střelecký ostrov s Újezdem a Malou Stranou. Most vystavěl český podnikatel Vojtěch Lanna podle plánů arch. Antonína Balšánka, mj. autora projektu Obecního domu, a Inž. Jiřího Soukupa ve spolupráci s Ing. Josefem Janů, který však zemřel brzy po skončení vypsané ...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Most přes Rokytku
Most přes Rokytku
N

Most přes Rokytku

Most přes Rokytku v Zenklově ulici v Libni je prvním betonovým mostem v celých Čechách. V r. 1996 oslavil 100 let svého trvání, přesto dosud bezpečně snáší velké zatížení hromadnou i osobní dopravou. Na mostě je osazena pamětní deska s nápisem: První betonový most silniční v Čechách. Na max. zatížení pohyblivé 1000kg/m2 projektoval a v 35 dnech vystavěl Ingenieur Antonín Los, ingenieur, stavitel a geometr. 28. 9. 1896.

Most je dílem průkopnickým, v té době ještě betonové mosty nebyly populární a byly velkou novinkou. Můstek má jednu jedinou betonovou klenbu s rozpětím 13,3 m a...

PRAHA, ZENKLOVA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Negrelliho (Karlínský) viadukt
Negrelliho (Karlínský) viadukt
Galerie: Negrelliho (Karlínský) viadukt
Negrelliho (Karlínský) viadukt
Galerie: Negrelliho (Karlínský) viadukt
Negrelliho (Karlínský) viadukt
Galerie: Negrelliho (Karlínský) viadukt
Negrelliho (Karlínský) viadukt
Galerie: Negrelliho (Karlínský) viadukt
Negrelliho (Karlínský) viadukt
O

Negrelliho (Karlínský) viadukt

Negrelliho (Karlínský) viadukt je třináctým mostem přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Zároveň je to druhý nejstarší dosud stojící most přes Vltavu v Praze a první železniční most přes Vltavu vůbec. Jeho stavba byla nutná pro pokračování Severní státní dráhy z Prahy do Drážďan. Viadukt spojuje Masarykovo nádraží a Bubny a odděluje Nové Město od Karlína. Až do r. 1910 to byl dokonce nejdelší most Evropy. Jeho délka je 1110 m, původní šířka mostovky 7,60 m, po odstranění kamenného parapetu rovných 9 m. Železniční trať byla dvoukolejná.

Most stavěl v letech 1846 - 1849 pro...

PRAHA, PRVNÍHO PLUKU
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Nuselský most
Nuselský most
Galerie: Nuselský most
Nuselský most
Galerie: Nuselský most
Nuselský most
P

Nuselský most

Myšlenka přemostit nuselské údolí nebyla ničím novým. Již v r. 1893 to napadlo Ing. Marjanka. První vážnější návrh na obloukový most přes údolí vytvořili Dr. Ing. Stanislav Bechyně a Ing. Karel Friedrich. V r. 1926 - 1927 byl vypsán první konkurs a byly uděleny první ceny. V r. 1959 - 1961 se konala další soutěž. Nakonec byl most stavěn podle koncepce ing. Jana Vítka, Ing. Miroslava Sůry a Ing. Arch. Roberta Bucháčka, která představuje monolitickou konstrukci z předpjatého betonu o pěti polích. Konečnou dokumentaci k návrhu vypracovali Ing. Svatopluk Kobr, Ing. Vojtěch Michálek a Arch. Stan...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Palackého most
Palackého most
Galerie: Palackého most
Palackého most
Galerie: Palackého most
Palackého most
Galerie: Palackého most
Palackého most
Q

Palackého most

Palackého most je pátým mostem přes Vltavu na území města Prahy (počítáno po proudu řeky). Co do stáří je třetím v pořadí a také třetím kamenným mostem (po Karlově a Negrelliho mostě). Stavbu mostu si vynutila nutnost spojení s průmyslovým Smíchovem s rychle rostoucími strojírenskými továrnami, pivovarem, kartounkami a přímým železničním i silničním spojením s dalšími průmyslovými místy jako Dvůr Králové, Plzeň, Kladno. Projekt mostu vypracoval český inženýr Josef Reiter s Bedřichem Münzbergerem, mj. autorem České techniky na Karlově náměstí. Základní kámen byl položen 13. 5. 1876. Most sta...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Štefánikův most
Štefánikův most
Galerie: Štefánikův most
Štefánikův most
Galerie: Štefánikův most
Štefánikův most
R

Štefánikův most

Štefánikův most je jedenáctým mostem přes Vltavu na území města Prahy (počítáno po proudu řeky). V těchto místech stával kdysi řetězový most Františka Josefa I., vystavěný v letech 1865 - 1868. Byl dlouhý 250 m a široký 10 m. Byl to řetězový most s visutou konstrukcí s krásně řešenými mostními věžemi. Říkalo se mu lidově most Eliščin, v roce 1919 dostal název po Milanu Rastislavu Štefánikovi, významnému astronomovi, letci a členu zahraniční Národní rady československé, zahynuvším při letecké havárii. Za protektorátu byl nazván po skladateli Leoši Janáčkovi (1940 - 1945), po válce opět most ...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Trojská lávka
Trojská lávka
Galerie: Zbraslavský most Závodu míru
Zbraslavský most Závodu míru
S

Trojská lávka, Zbraslavský most Závodu míru,

Trojská lávka je osmnáctým a zatím posledním přemostěním Vltavy na území města Prahy (počítáno po proudu řeky). Most vybudovaný pouze pro pěší vede přes rameno Vltavy mezi Trojským (Císařským) ostrovem a Trojou. Je dlouhý 260 m, jeho železobetonové díly jsou zavěšené na soustavě 156 ocelových lan. V r. 1984 nahradila tato lávka starší přemostění, stržené povodní.

Zbraslavský most Závodu míru je prvním mostem přes Vltavu na území města Prahy, konkrétně ve Zbraslavi. Je to most silniční s chodníky pro pěší. Již dříve zde stál železný most, ten však již nevyhovoval pro malou únosnost a šířk...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
Galerie: Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
Galerie: Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
Železniční most vyšehradský (na Výtoni)
T

Železniční most vyšehradský (na Výtoni)

Železniční most vyšehradský (na Výtoni) je čtvrtým mostem přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky), druhým pražským železničním mostem přes Vltavu a třetím nejstarším mostem ve městě. Spojoval tehdy nádraží Františka Josefa (nynější Hlavní) a Západní nádraží (nynější Smíchovské). Most postavila v roce 1871 - 1872 mostárna firmy Harkort v Duisburgu. Zprvu se používal jen pro nákladní dopravu, osobní doprava byla zahájena v roce 1888. Původní most byl postaven jako jednokolejný z málo kvalitního svářkového železa, proto musel být již v letech 1900 - 1901 přestavěn, tentokrát ze že...

PRAHA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Wilsonovo nádraží
Wilsonovo nádraží
Galerie: Wilsonovo nádraží
Wilsonovo nádraží
U

Wilsonovo nádraží

V 2. polovině 19. st. se rodil pražský železniční uzel. Společnost Dráhy císaře Františka Josefa I. měla za úkol propojit již existující tratě s novým spojením mezi Prahou a Vídní a propojit i tehdejší pražská nádraží (dnešní Masarykovo a Smíchovské). Takový úkol mohlo plnit jen nové nádraží. V r. 1869 začaly práce za městskými hradbami mezi Koňskou a bývalou Špitálskou branou.

V r. 1871 zde byla dokončena stavba vznosné budovy nádraží v novorenesančním slohu podle návrhu architektů Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia se jménem nádraží Františka Josefa I. 14. prosince 1871 přijel po nov...

PRAHA, WILSONOVA
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Galerie: Nádraží - Braník
Nádraží - Braník
V

Nádraží Praha - Braník

Je železniční stanice místního významu, která slouží především letní rekreační dopravě ve směru jednak na Dobříš a jednak na Čerčany přes Vrané n. Vltavou. Typické víkendové nádraží, které nejvíce používají chataři, trampové, turisté a vodáci. Provoz nádraží byl zahájen r. 1882 na bývalé trati Vršovice - Modřany společnosti Českých obchodních drah. Tehdy se nádraží jmenovalo Braník - Hodkovičky. Sypaná nástupiště nejsou zastřešená. Z výpravní budovy během roku vyjíždějí historické jízdy vlaků s parními lokomotivami Nádraží má návaznost na tramvajovou a autobusovou dopravu.

Zdroj: Pražská...

PRAHA, MODŘANSKÁ
PŘÍMOU ČAROU: -
PO CESTĚ: -

Stránka: 1 | 2
Nalezeno: 30 záznamů
Zobrazeno: 1 - 25

Facebook

Sdílejte

Sdílejte: Portály měst
A co vy na to? Facebook Twitter Google záložka Delicious záložka Linkuj

Sdílejte: Portál Praha
A co vy na to? Facebook Twitter Google záložka Delicious záložka Linkuj

Další portály v okolí

Rádi uvítáme

Součást celorepublikového projektu portalymest.cz!
Domů | Kontakty | Novinky | Mapa stránek | Vytisknout | Přidat do oblíbených
Copyright © 2008 - 2016 www.portalymest.cz, všechna práva vyhrazena